VAŘÍME


POJĎTE VAŘIT JEDNODUŠE

POJĎTE VAŘIT KAŽDÝ DEN S HROMADOU ZELENINY

NEBOJTE SE LUŠTĚNIN

NAČERPEJTE INSPIRACI BEZ SLOŽITÝCH RECEPTŮ

PESTRÉ PŘÍLOHY





TEPLÁ ŘEPA NA LISTOVÝCH SALÁTCÍCH, ŘEŘICHA, BRYNDZA, VLAŠSKÉ OŘECHY, OLIVOVÝ OLEJ, VINNÝ OCET, SŮL

HODÍŠ DO HRNCE DÝNI, ZELENINU, BRAMBORU, ČERVENOU ČOČKU, TROCHU KARÍ A ZA 20 MINUT JE HOTOVO.

Červená řepa je skvělou zeleninou do jídelníčku v období podzimu a zimy. Obsahuje spoustu cenných živin, vlákniny, vitamínů a minerálů.
Řepu vybírejte s pevnými nezměklými bulvami, na podzim ideálně ještě s listy, které pak můžeme využít do salátu ( chutná jako mangold).
Řepu můžeme použít zastudena nastrouhanou do salátu nebo ji péct ve slupce (...

Luštěniny patří k nejopomíjenějším přirozeným potravinám, na kterých stavěli naší předci svůj jídelníček a lze je moderně označit za komplexní funkční potravinu. Spousta lidí luštěniny vůbec nejí z důvodu, že se musí namáčet, znají jenom čočku nakyselo s párkem, nemají fantazii nebo že je babiččina hrachovka vždycky nadýmala.

TOFU V SHOYU 

17.10.2019

TOFU MARINOVANÉ V SHOYU OMÁČCE, S RÝŽÍ NATURAL A ZELENINKOU

Sezona borůvek už je v plném proudu. Drobný keřík s botanickým názvem brusnice borůvka roste na kyselých půdách jehličnatých lesů a tmavěmodré plody, které tak všichni milujeme dozrávají v druhé polovině léta.

Zelenina by měla tvořit nejméně jednu čtvrtinu vašeho jídelníčku. Čím více rozmanité a sezónní zeleniny upravené na různé způsoby sníte, tím lépe. Podle doporučení by měl člověk sníst za den 500g zeleniny a 300g ovoce.

Do vyváženého jídelníčku rozhodně patří a význam rybího masa bývá často velmi podceňován. Doporučení je, mít rybu 2 x týdně ve svém jídelníčku! Mezi nejhodnotnější patří tučné mořské ryby jako jsou sardinky, ančovičky, aljašský losos, makrela, sleď,... Dále pstruh, kapr a další sladkovodní druhy.