TAKÉ CHŘESTUJETE?

25.05.2017

Nebo k chřestu cítíte ehm nedůvěru? Chřestu se vůbec nebojte. V mé kuchyni má výsostné místo. Je to přímo SUPR DUPR zeleninka s nízkou energetickou hodnotou a zároveň bohatá na vlákninu, železo, draslík, beta-karoten, kyselinu listovou, vitamíny A, B1 - B3, B6, C, E a K. Chřest posiluje imunitu, zlepšuje spánek, koncentraci a také odvodňuje.

Já zpravidla používám ZELENÝ CHŘEST, protože stačí škrabkou oloupat jenom silnější konce výhonků. Nejjednoduší je chřest šetrně uvařit a poté použít jako samostatné jídlo např. s česnekem, máslem a ztraceným vejcem nebo jako zeleninovou PŘÍLOHU k většímu jídlu. Mým chřestovým evergreenem je KRÉMOVÁ POLÉVKA : v hrnci na trošce oleje proženu trochu pórku a kořenové petržele, 1 stroužek, 1 bramboru, přidám na kousky nakrájený chřest a doleju vývarem nebo vodou. Vařím asi 10 minut. Rozmixuju a dosolím. Někdy přidám ořech másla, trochu smetany, pažitku? Prostě co zrovinka doma mám. Výborný je i chřest přidat do SALÁTŮ,  rizota a různých míchaninek s quinoou, kuskusem nebo špaldotem. Zkrátka co máte doma v zásobách a co máte rádi :o) 

Můj TIP: při samotné přípravě chřestu, kdy oškrábu silné konce, tak ty tenoučké květní konce uříznu, dám je bokem a přidávám je k samotnému chřestu až ke konci vaření, aby se nerozvařily a zůstaly křehké. Třebas v krémové polévce vypadají krásně.

Co nedoporučuju:

  • Chřest je škoda dlouho vařit, prančit na přepáleném tuku a grilovat. Moc ho nepodávám s masem, aby vynikla jeho jemná chuť.
  • Pokud víte, že máte zvýšenou hladinu kyseliny močové v krvi, je třeba se vyhnout konzumaci syrového chřestu. Může vyvolat dnovou ataku. Vařený chřest si můžete občas dopřát.

Heslo dne: HLAD JE NEPŘÍTEL!

Otázky? Vy a jídlo? Problém? Telefonujte MARCELÍ   721 907 915