S DESTRUKČNÍM JÍDELNÍČKEM NEZHUBNEŠ

07.10.2021

Z TERAPEUTOVNY:

Sdílím s dovolením klientky...Paní, 36 roků, po resekci žaludku, trpí plynatostí a úpornou zácpou. Je v redukčnim režimu. Paní od června zhubla ze 128 kg na 108 kg, momentálně již celý srpen a září stojí na váze a nehubne. Nemá hlad! Má špatnou náladu a je vyčerpaná.

"V čem dělám chybu, když jím tak málo? Jak to, že už nehubnu? "

1den!!!

75 ml kefír

50 ml rajčatový salát

2 lžíce dušené mrkve

1/2 dušeného jablka

už na první pohled vidíme, že tělo má opravdu velké deficity energie a makroživin - bílkovin, tuků a sacharidů. Při dlouhodobé restrikci - jedení pod minimální bazálni metabolickou potřebu těla, se tělo přepíná do velmi úsporného režimu a dokáže v něm vydržet i roky. Je nevýkonné, unavené, neprospívá a "všechno, co přijme, tak raději ukládá", protože neví, kdy a co dostane k jídlu. Je to přirozený instinkt našeho těla prostě přežít. 

Potřebujeme stabilizovat energetický příjem, doplnit živinové deficity, vyvážit jednotlivé chody pokrmů, postupně měnit své návyky a pracovat na svých osobních tématech. Bez drilu, ale s odhodláním a laskavostí k sobě. 

Tedy konkrétně zde:

JÍDLO

....6x denně po 150ml objemu ( v každém jidle bílkovina, komplexní sacharid, tuk) vše v šetřící úpravě ( kaše, krémové polevky, pyré, obilné a zeleninové nákypy). Pitný režim, 

....po stabilizaci budeme pomoci reverzní diety navyšovat postupně příjem energie na racionální příjem

...budeme postupně zařazovat nové stravovací dobrozvyky 

MINDSET ( omezující programy k sobě a k jídlu)

*Strach z jídla ( jídlo=problém)

*Až zhubnu pod 100kg budu šťastná

*Abych zhubla, nesmím jíst

Nechuť si jídlo nachystat ( ostatním ho chystá) a ani se jím zabývat

*Práce s vnitřním kritikem "nezasloužíš si jíst"

*Pocit viny a výčitky, když jím

*Musím trpět

*Sebepřijetí

*Stud a pocit viny, jak to teď mám ( že jsem to nechala dojít tak daleko)

*Pocit sebezrady ( odkladám a hledám rychlá řešení své situace)

*Abych se otevřela změně

*Abych dala pozornost sobě( přehlížím se)

*Odpovědnost za své tělo ( jen já mohu udělat změny, abych byla zdravá a cítila se lépe)

*Důvěra v moudrost svého těla ( mý tělo je nemožný, tlustý, neschopný, nic nezvládne, nevýkonný...a nikdy se nemůže uzdravit) 

NAPOJENÍ NA SVÉ TĚLO A NA SEBE

Naciťování se na své tělo, jak se cítim zrovna teď? Chutná mi jídlo? Co potřebuju právě teď? Mám hlad? Co by mi udělalo radost právě teď? 

 NÁSTROJE NA ZVLÁDÁNÍ STRESU

...denní rutina

Potíže s jídlem a s jezenim nám mohou často odhalit jiné nesoulady v našem životě. A my potřebujeme dobře jíst, abychom mohli žít, pracovat a dělat věci, které nám přináší radost.

Máte dotazy? Napište mi.