O ČEM SE PROSTĚ NEMLUVÍ

07.03.2018

NUTRIČNÍ DIAGNÓZA : SYNDROM HLADOVÉHO SRDCE


Tohle je PSANÍČKO pro toho, kdo není v souladu s jídlem, sám sebou a má pocit, že není DOST...dobrá, hezká, štíhlá, ...můžete si samy dosadit podle sebe a může toho být spousta... nejsem dost úspěšná, oblíbená, vzdělaná, chytrá, dobrá matka, dcera,... 

Nemám ráda své tělo, mám negativní vztah k jídlu, ale jídlo je můj prostředek, kterým si utišuji své emoce.

...Vím, že o sobě tolik pochybuješ, že se srovnáváš s ostatními ženami a že sníš o dokonalejší štíhlejší verzi sebe samé. Při pohledu do zrcadla pociťuješ úzkost, nespravedlnost a vztek, dotýkáš se s nespokojeností svých faldíků a občas si i slzička ukápne. Každý svůj neúspěch a bolest se zapisuje hluboko do Tvého srdce. A Ty hledáš ÚTĚCHU.

Co nám odmalinka vždy přinášelo příjemný pocit bezpečí, přijetí a útěchy? JÍDLO. S každým soustem něčeho dobrého přestáváš cítit svou bolest. Je to však začarovaný kruh, kila přibývají a zároveň přibývají pocity odporu a neúcty sama k sobě. Také pocit viny naplňuje Tvé tělo a ty se s každým soustem obviňuješ ze selhání. Jak a čím zaplnit tu díru v sobě? Je v Tobě od malinka nastřádáno mnoho křivd a bolestí - výchova, rodiče, partneři, společnost. Často Tě vědomě i nevědomě přesvědčovali, že nejsi DOST. Že taková, jaká jsi nejsi dost DOBRÁ. Měla bys být jiná a lepší, uvěřila jsi jim a žiješ teď v tomto VNITŘNÍM NASTAVENÍ. Našla jsi dokonce důvod, proč sebe samu trestat. Nejsi dost DOBRÁ a jídlo se stalo trestem Tvého nedostdobráctví. Krmíš své přesvědčení o tom, že S TÍM NEJDE NIC DĚLAT. Sama sobě ubližuješ jídlem a svými myšlenkami obrácenými proti sobě samé. Je na čase udělat krok k sobě a podívat se na sebe s láskou, jinak se tento mentální destruktivní cyklus nikdy nezastaví. Stále budeš v nelásce a v sebeodmítání. Zapomeň na všechno, čemu jsi o sobě v minulosti uvěřila, na všechno co Ti kdo řekl. Ty nejsi oni a už vůbec nejsi to, o čem Tě přesvědčovali. Jsi sama za sebe. Jsi tady a teď. Máš možnost volby. Máš jen samu sebe a je to na Tobě, co do své mysli a těla vložíš. Jaká NOVÁ přesvědčení si o sobě napíšeš do svého srdce.

TĚLO. Tvoje tělo je v tuto chvíli takové, jaké má být - přesně takové je dokonalé. Vypni svého věčného kritika v hlavě, který Ti našeptává, že toto rozhodně není dokonalé tělo. Zahoď představy o tom, jaké má být a dovol si teď být taková jaká jsi. Oprosti se od všech svých představ o dokonalosti, odevzdej se přítomnosti a přijmi myšlenku, že jsi NAPROSTO V POŘÁDKU taková, jaká jsi. Otevři sama sobě své srdce a pošli sobě lásku jako bys byla sama sobě svým dítětem nebo milým mazlíčkem. Víš, druhé a hlavně bezbranné milujeme, chráníme a přijímáme takové jací jsou s naprostou lehkostí a  samozřejmostí. Teď však svou lásku a bezpodmínečné přijetí potřebuješ sama. Nikdo jiný Ti to nemůže dát. Žádný muž, rodiče, děti nebo kamarádi Ti nedají TO, co potřebuješ. Ty však MŮŽEŠ. Představ si svou lásku k sobě jako růžovou třpytkavou mlhovinu, do které se zahalíš. Představ si, že tato láskyplná mlhovina halí celé Tvoje tělo a vstupuje do každé buňky Tvého těla skrze Tvou kůži. Celé Tvoje tělo se plní touto láskyplnou esencí. Můžeš si představit, že se tato mlha dostává do Tvé mysli a každou Tvou ODMÍTAVOU A SOUDÍCÍ MYŠLENKU mění v lásku k sobě samé. S touto vizualizací si můžeš hrát kdykoliv ucítíš, že zase zapomínáš přijímat samu sebe.

Tvé TĚLO je moudré, ve chvíli kdy ho přijmeš a dopřeješ mu pravidelnou láskyplnou pozornost, začne postupně odkládat nastřádaná kila bolesti. SEBELÁSKA a SEBEPŘIJETÍ jsou základní kameny, které musíš položit, pokud chceš vystoupit z cesty, která Tě vede k trvalým pocitům SEBENENÁVISTI a NEMOCI. Začni teď hned a zůstaň k sobě laskavá, když na své cestě několikrát zakopneš a upadneš. Nezlob se na sebe za to stejně, jako byses nezlobila na dítě, které se učí chodit. LÁSKA JE KLÍČ k Tvé proměně, SEBELÁSKA je klíč k Tvé proměně. Ne abyses proměnila v někoho jiného, ale aby ses stala SAMA SEBOU...

S ČÍM VÁM MOHU POMOCI

  • sestavit jídelníček tak, abyste měli dostatek živin, neměli hlad a hubli
  • nastavit správný pitný režim

  • naučit techniky k potlačení nutkavých hladových atak

  • naučit vás zvládat zátěžové situace spojené s jídlem

  • pomoci se dostat DO KOMFORTNÍ ZÓNY

  • najít vhodnou fyzickou aktivitu, která by vás bavila

  • neváhejte se obrátit o pomoc při práci s emocemi na odborného psychoterapeuta

Sama vím, že otálením člověk nic nezíská a situace se zhoršuje. Pokud nejste v souladu s jídlem, všechno ostatní se v životě daří tak napůl. Klíč je změně držíme sami a stačí se rozhodnout... něco změnit, dovolit si se poradit, mít se ráda,...